Functieprofiel Centralist zorgcoördinatiecentrum
Ben jij de enthousiaste centralist die zich volop wil inzetten voor de juiste zorg op de juiste plek en het juiste moment? En herken je je in het profiel? Ga de uitdaging aan en bouw met ons verder aan zorgcoördinatie in Overijssel.
Waarom zorgcoördinatie?
De acute zorg staat onder druk. Tot 2040 groeit de bevolking met 1,3 miljoen inwoners en verdubbelt het aantal ouderen. Gelijktijdig nemen de wachttijden bij huisartsenposten en de spoedeisende hulp afdelingen toe. Door het realiseren van zorgcoördinatie zorgen we ervoor dat goede zorg voor iedereen toegankelijk blijft.
Door samen met ketenpartners in de acute zorg vanuit één centraal punt eenduidig te triëren maakt het niet meer uit waar een zorgvraag binnenkomt; samen kiezen we de best passende zorg.
Jouw werkplek
Als centralist zorgcoördinatiecentrum werk je vanuit het zorgcoördinatiecentrum (ZCC) in Hengelo, maar is het ook mogelijk om op het ZCC in Zwolle te werken. Het zorgcoördinatiecentrum is de plek waar zowel spoed- als niet spoedeisende zorgvragen binnenkomen. Je fungeert als spil tussen de zorgvrager, de verschillende ketenpartners die op het ZCC samenwerken en de zorgverleners in het veld.
Jouw werkzaamheden
Aanname en behandeling melding
Je neemt zorgmeldingen aan. Vervolgens bepaal je de complexiteit en urgentie van de hulpvraag en de wijze waarop medische hulpverlening plaats moet vinden. Dit doe je met behulp van een digitaal uitvraagsysteem, door kritische vragen te stellen en door logisch redeneren. Je stemt indien nodig de meest passende zorg af met de partner binnen het ZCC.
Indien nodig geef je telefonisch instructie of voorzie je de zorgvrager van passend zorgadvies, bijvoorbeeld bij een reanimatie of tijdens een bevalling.
Inzet en overdracht
Als je vaststelt dat een zorgketenpartner binnen het ZCC het best de benodigde zorg kan verlenen, zorg je ervoor dat deze wordt gealarmeerd. Je draagt de zorg op een adequate wijze over. Indien nodig deel je relevante informatie en gegevens met de ingezette zorgverlener. Hierbij is het belangrijk om de inhoud te bepalen en bewaken aan de hand van geldende wet- en regelgeving op het gebied van privacy en gegevensbescherming.
Bewaken paraatheid en spreiding
Het is belangrijk dat je bij het inzetten van ambulance-eenheden, zorgverleners en overige hulpdiensten rekening houdt met lopende ritten en incidenten. Je anticipeert hierbij op verkeersblokkades en toegankelijkheid van de plaats van bestemming en vraagt zo nodig assistentie. Daarnaast bewaak je de paraatheid en geografische spreiding, want in geval van nood moet altijd en overal snel een ambulance ter plaatse kunnen zijn.
Ook houd je de status van de ingezette eenheden bij en draag je zorg voor een correcte samenwerking met andere hulpverleners. Je bewaakt mede de veiligheid van de zorgverleners ter plaatse.
Functie-eisen
- Je bent in het bezit van een mbo-4 diploma verpleegkundige;
- Je hebt werkervaring binnen de (spoed)zorg;
- Je bent gemotiveerd de functie specifieke opleiding te volgen;
- Je volgt regelmatig verplichte bij- en nascholing.
Belangrijke competenties
- Je hebt een flexibele instelling en denkt graag mee over de doorontwikkeling van deze functie en zorgcoördinatie in Overijssel;
- Je bent in het bezit van goede sociale en communicatieve vaardigheden. Denk aan tact, hulpvaardigheid, inlevingsvermogen en overtuigingskracht;
- Je kunt goed overzicht houden in complexe situaties;
- Je hebt affiniteit met informatisering, communicatie- en registratiesystemen;
- Je bent stressbestendig;
- Je kan snel en nauwkeurig werken;
- Je hebt logistiek inzicht.
Dit bieden wij
Wij bieden je een uitdagende, afwisselende en zelfstandige functie die net als de organisatie volop in ontwikkeling is. Onze organisatie kent een prettig en inspirerend werkklimaat en we hebben veel aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling en kwaliteiten.
Als centralist zorgcoördinatiecentrum val je in FWG salarisschaal 45 en werk je onder uitstekende arbeidsvoorwaarden volgens de cao ambulancezorg. Denk aan:
- Onregelmatigheidstoeslag;
- Eindejaarsuitkering;
- Reiskostenvergoeding woon-/werkverkeer.
Ga jij de uitdaging aan?
Nadat jij hebt gesolliciteerd door te mailen naar hr@ambulanceoost.nl nemen we zo snel mogelijk contact met je op.
Klik hier om te solliciteren in Zwolle
Klik hier om te solliciteren in Hengelo
Sollicitatieprocedure
Pas je in het functieprofiel? Dan nodigen wij je uit voor een gesprek, zodat we met elkaar kennis kunnen maken. Een meeloop dag, referentiecheck en een assessment kunnen onderdeel zijn van de sollicitatieprocedure.
Contact
Heb je vragen over deze functie? Onze HR-collega's staan je graag te woord. Je kunt contact met één van hen opnemen via hr@ambulanceoost.nl of 088 482 02 56.